neděle 18. září 2016

Etiketa na zavařeninu



Období zavařování už sice pomalu končí, ale to není důvod, proč si nevyrobit vlastnoruční etikety na domácí zavařeniny. Když už "homemade", tak se vším všudy :)

Tenhle projekt jsem tvořila na svém milovaném WACOMu Cintiq 22HD a přesto, že na něm kreslím skoro pořád, tohle je úplně první věc, kterou jsem dokončila.

Jak na to:


  1. V programu Photoshop si otevřete nový soubor. Já používám plátno o velikosti A3, v rozlišení 300dpi i v případě, že výsledný obrázek je pak mnohem menší a to hlavně z toho důvodu abych měla prostor pro manipulaci, úpravy a propracování detailů. Tužkou na samostatnou vrstvu načrtněte základní tvary a umístění plodů. Snižte krytí vrstvy na 50% nebo jak Vám to bude vyhovovat. Tato vrstva bude pořád úplně nahoře a všechny ostatní úpravy budou ve vrstvách pod ní.


  2. V nové vrstvě nad pozadím (tzn. pod skicou) pomocí nástroje pero vytvořte cestu podél obrysu. Pro každou višeň do samostatné vrstvy. Nástrojem změnit bod vytvarujte cestu do oblého tvaru. Tenhle krok chce dost trpělivosti a cviku, ale výsledek stojí za to. Při použití pera totiž zajistíme, že okraj višně bude přesný a oblý, bez "třepení".

  3. Když je tvar cesty perfektní, klikněte na ni pravým tlačítkem myši a zvolte příkaz "vyplnit cestu".


  4. Jako obsah zvolte černou barvu a klikněte na OK.


  5. Znovu klikněte na cestu pravým tlačítkem a zvolte příkaz "odstranit cestu". Postup opakujte pro každou višeň zvlášť.


  6. Nyní vytvořte novou vrstvu nad první višní a za současného stisknutí klávesy ALT a kliknutí na rozhraní mezi vrstvami, vytvoříme z nové vrstvy ořezovou. To znamená, že všechno co budeme provádět, se bude týkat pouze černě vyplněné plochy a nemusíme se starat o přetahování. Vrstvu jsem si pojmenovala "flat color", protože to bude plochá základní barva višně. Stejným způsobem vytvořte vrstvu pro stín, světla a případně detaily.



  7. Přepněte se na vrstvu s plochou barvou a tvrdým kulatým štětcem přebarvěte višeň základní červenou barvou.


  8. Nyní ve vrstvě pro stíny vytvořte základní stínování okolo pecky. Použít můžete základní štětce PS nebo si vytvořit vlastní a nebo si jako já zakoupit některé přirozeně vypadající štětce vytvořené speciálně pro PS jeho uživateli, jako např. štětce Kyla T. Webstera. Já osobně jsem na celý obrázek používala jen tužku (Kyle´s Drawing box - HB Pencil Pro 15px) v různých velikostech a s různým krytím.


  9. Ve vrstvě pro světla začněte přidávat odlesky v dužině v okolí stopky. Přepínáním mezi vrstvami pro stín a světla přidávejte více detailů. Používejte různou velikost stopy a krytí barvy snižte alespoň na polovinu. Tím dosáhnete plynulejších přechodů mezi odstíny. Ve vrstvě pro detaily pak můžete pomocí klávesy ALT a kliknutím do obrázku jednoduše vybírat barvy a s krytím okolo 30% je míchat dohromady.


  10. Nakonec použijte nástroj ztmavit a velký měkký štětec na okraj višně pro přidání hloubky a kontrastu.


  11. V samostatné vrstvě zpracujte také pecku a to stejným způsobem jako višeň. Od základní barvy, přes světlo a stín až po detaily. Poté se přepněte do vrstvy s druhou višní a nad ní vytvořte opět tři nové ořezové vrstvy, stejně jako u první višně. Přebarvěte černou výplň základní barvou. V dalších vrstvách přidejte světla a stíny.


  12. Dávejte pozor při užití čistě bílé barvy. Pokud je to jen možné, úplně se jí vyhněte. Bílá barva vytváří příliš velký kontrast a nevypadá přirozeně. Všimněte si, že i v nejsvětlejších místech odlesků na višních je barva spíše do růžova a lehce krémová. Nikdy ne bílá.


  13. Abych dodala plodům trochu textury a realističtější vzhled, použila jsem štětec se stopou, kterou vidíte na obrázku. Vůbec nemám tušení, jestli je to nástroj Photoshopu nebo jsem ho někde stáhla. V každém případě se sníženým krytím na minimum funguje skvěle.


  14. Stejným způsobem zpracujte i poslední višeň. Nezapomeňte, že jednotlivé višně jsou řazeny za sebou. První višeň je úplně vepředu, bude tedy v seznamu vrstev nejvýš. Druhá višeň pod ní a třetí nejníž. Taky dávejte pozor při stínování. Ovoce je hladké a lesklé a tudíž odráží i své sousedky a podložku, na které leží. Jednotlivé kusy na sebe musí reagovat. V původní skice jsem měla nakreslené i stopky, ale v průběhu práce jsem se rozhodla, že by mi kazily aranžmá a tak jsem je vynechala.


  15. Višně můžete nechat, jak jsou nebo k nim přidat nějaký text, rámeček a pod. Moje zavařeniny posloužily jako "homemade" dárek pro tetu, takže jsem si dala práci aby to působilo co možná nejvíc profi.


  16. A je to hotovo!
    Teď už stačí jen nechat vytisknout na samolepící arch, nalepit na skleničky, zabalit a předat :)

Mohlo by Vás také zajímat 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vážení návštěvníci, budu velice ráda za každý zanechaný komentář, ať již pochvalný nebo kritický. Prosím jen o zachování slušnosti, nepoužívání vulgarismů a neútočení na skupiny či jednotlivce. Děkuji.