čtvrtek 8. září 2016

Tulipány pro Kristýnku


Při přípravě předchozích článků jsem si uvědomila, že mám v šuplíku krásnou sadu pastelů, kterou jsem prakticky ještě nepoužila. A protože má sestra Kristýna si renovuje nedávno pořízené nové bydlení, rozhodla jsem se vytvořit pro ni něco na zeď.



Na obrázek tulipánů jsem použila:


Akvarelové pastelky(mají měkčí tuhu než školní)
Zmíněné umělecké měkké pastely 
KOH-I-NOOR TOISON D´OR













Odstíny
Barevný papír
Tužku, gumu,
ořezávátko,
bílý měkký pastel v tužce,
papírové roztírátko














Jak na to:



  • Jako úplně první jsem si papír přilepila papírovou lepicí páskou ke kreslící desce, což se vzápětí ukázalo jako obrovská chyba. 
  • Podle několika obrázků z internetu jsem si sestavila tři ideální květy pro své potřeby a na papír velmi lehce nakreslila základní tvary.













  • Kolem skicy jsem začala nanášet černý pastel (v tomto okamžiku se ukázala zmíněná fatální chyba. Kreslící desku mám hodně zničenou, což jsem samozřejmě od posledního použití stihla zapomenout a rýhy na jejím povrchu se objevily i na papíře. A protože by mi pravděpodobně vadily při barvení květů, musela jsem papír z desky sundat a ten se mi pak po celou dobu kroutil). V malých ploškách mezi listy a květy jsem si pomohla roztírátkem.










  • Potom přišly na řadu listy. Jako základní barva odstín č.16. Světla jsem vytvořila pomocí zelené č.7 a žluté č.13, stíny potom tmavě zelenou č.24 a modrou č.18. Pomocí pastelek v podobných barvách jsem vytvořila ostřejší hrany a oddělila tak listy od černého pozadí.

  • Základní barva květů je v mém případě růžová č.15. Pastelem jsem obtáhla linie naznačené tužkou a pak prstem rozetřela směrem dovnitř.














  • Na kresbu květu jsem použila červenou č.5 a č.32, na nejsvětlejší části bílou a odstín č.28 (losos?) a červenou č.11 na stíny.














  • Detaily, jako žilkování okvětních lístků, jsem vytvářela akvarelovými pastelkami a bílou pastelovou tužkou.












  • Pestík byl docela výzva. Použila jsem žluté odstíny č.13 a č.36, světle zelenou č.7 a černou. Pastel byl na tak jemnou práci dost "humpolácký" (alespoň v mých nezkušených rukách), takže jsem pestík dotvořila akvarelovými pastelkami.














  • Nakonec už jen dodělat zbylé květy stejným způsobem, jako první, poupravit pozadí a několik drobných detailů a je hotovo. Dokončené dílo doporučuji přestříkat fixativem. Což mi připomíná, že ho nemám a budu muset znovu na nákup :)


























Pastelem jsem v podstatě nikdy nemalovala, takže výsledek není žádný galerijní kousek. Na první pokus jsem s ním ale spokojená a sestře se líbí. Další mise splněna :)
Příště se pokusím nejspíš o kaly.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Vážení návštěvníci, budu velice ráda za každý zanechaný komentář, ať již pochvalný nebo kritický. Prosím jen o zachování slušnosti, nepoužívání vulgarismů a neútočení na skupiny či jednotlivce. Děkuji.